menu close menu

Ne preskačite doručak

Jutro je svakako najlepši deo dana. Najbolje ga je otpočeti osmehom i zdravim obrokom. Užurbani i uspavani zaboravljamo da je vreme koje posvetimo svom organizmu u jutarnjim satima, neprocenjivo, a efekat se oseća čitavog dana.

pahuljice

Kao najvažniji obrok – doručak je često zapostavljen, a najveća blagodet je što uspostavlja balans šećera u krvi, te nema napada gladi i nervoze, ubrzava metabolizam i pomaže da organizam ostane zdrav. Takođe je važan za osobe koje su izložene velikim fizičkim naporima u toku dana. Ukoliko se preskoči jutarnji obrok, kasnije je jako teško istrošenom organizmu da nadoknaditi hranljive materije. Baš zbog toga dolazi do večernjeg prejedanja koje utiče na bespotrebno povećanje telesne mase.

Predlog doručka :

½ šolje presne žitarice : ječam, raž, ovas, spelta ili sl.

1 kafena kašičica mlevenog lana

1 kafena kašičica mlevenog susama

1 supena kašika suncokreta – sirovog

1 supena kašika golice – semenke bundeve – veliki izvor proteina

Činija skuvanih ili samo natopljenih preko noći žitarica u kombinaciji sa semenkama po izboru su kompletan obrok koji po svojim nutritivnim vrednostima zadovoljava potrebe organizma. Dodavanje badema, kokosovog brašna, cimeta, aronije, brusnica, biljnog mleka čak i jogurta je mogućnost koja, prema sopstvenom ukusu, doprinosi raznolikosti obroka. Važno je dobro sažvakati svaki zalogaj, kako bi iskorišćenost svih sastojaka bila maksimalna.

Autor: Nada Ličina, Udruženje “Na putu zdravlja”

 

 

April 8, 2013 | Saveti | Comments Off