menu close menu

Terapeutska masaža

Terapeutska masaža predstavlja odlicnu uvodnu i završnu proceduru u treningu sportista. Predstavlja odličan za brz oporavak posle povrede. Može se fokusirati na određeni deo tela. Koristi se i u kombinaciji sa korektivnom gimnastikom.

Trajanje masaže: parcijalna 45 minuta, kompletna 90 minuta.

Tretmani

Relax masaža

Relaks masaža se obavlja kao uvodna procedura u cilju smanjenja perioda zagrevanja organizma i skraćenja pripreme za trening ili kao završna u cilju brze relaksacije organizma. Masaža ne sme boleti osim da se mala količina boli može pojaviti ako je mišić jako napet, ali taj bol treba biti minimalan (tkz. Prijatan bol – bol koji nestaje nakon pritiska. Ako je masaža nestručna i previše bolna postiže se kontra efekat: mišić na kojem se radi i koji ga okružuju, a ponekad i čitavo telo se zbog bola grči, pa rezultat može biti pogoršanje stanja!   Masaža ne sme biti neprijatna i njen efekat zavisi i od strucnosti terapeuta kao i medjusobne komunikacije (sticanje poverenja). Pokreti prilikom masiranja moraju da prate put telesnih tečnosti (krvi i limfe), tako da se masaža sprovodi od periferije ka srcu.

Trajanje masaže: parcijalna 30 minuta, kompletna 60 minuta.

Anticelulit masaža

Celulit nastaje kao posledica nepravilnog načina ishrane, nedovoljnog kretanja, stresa, a može nastati kao posledica hormonalnog poremećaja. Celulit se stvara u vezivnom tkivu, a sastoji se od masnoće, vode i otpadnih toksičnih materija. Kroz masno vezivno tkivo neprestano kruže hranjive tečnosti: voda, krv, limfa, koje njima raznose, kiseonik i hranjivi sastojci čisteći ga od štetnih materija. Promene nastaju kada je usporen proces otklanjanja toksina. Celulit nastaje onda kada organizam nije u stanju da se oslobodi od otrovnih materija. Zbog toga vezivna tkiva zasićena vodom i otpacima debljaju, postaju tvrda i stvaraju nepokretne džepove koji nabujaju dok se ne pretvore u tkivo slično narandžinoj kori. Za eliminaciju celulita preporucuje se masaža, odgovarajuća pravilna ishrana (dosta vode i proteina, a manje ugljenih hidrata) i dovoljno aktivnosti (plivanje,trčanje, fitnes). Masaža podstiče rad limfe,cirkulaciju i omogućava izbacivanje štetnih materija iz organizma (razbijanja masnih naslaga). Posebno je značajno što možemo delovati direktno na one delove tela na koje se teško utiče vežbanjem kao što je unutrašnja strana kolena ili gornji spoljašnji deo butine uz naravno odgovarajuci intenzitet pritiska.

Tretmani mogu trajati od nekoliko nedelja do nekoliko meseci. Preporučuje se set od 10 tretmana nakon čega sledi pauza do sledećeg meseca (nakon zavrsenog ciklusa). Posle par urađenih setova preporučuje se jedanput nedeljno radi održavanje postignutog rezultata.

Trajanje masaže:  parcijalna (samo leđa ili samo noge) 20-25 minuta, parcijalna uz korišćenje ulja  (brsljen,cimet limun) 30- 45 minuta, kompletna 60 do 90 minuta.

Efekti masaže

  • Opuštanje celog tela
  • Ublažavanje hroničnog bola
  • Poboljšavanje cirkulacije
  • Ubrzanje metabolizma (povećano dovodjenje kiseonika i eliminacija otrova iz organizma)
  • Relaksacija mišica, smanjenje perioda zamora mišica (brži oporavak kod sportista)
  • Poboljšanje kvaliteta sna
  • Regulacija krvnog pritiska
  • Smanjenje stresa i nervne napetosti (podizanje kvaliteta života na viši nivo).
  • Poboljšanje imuniteta
  • Ubrzanje oporavka posle bolesti
  • Poboljšanje koncentracije
  • Koža postaje glatka, gipkija, elastičnija kao i samo telo (u kombinaciji sa pravilnim i doziranim treningom)
  • Ublažavanje bolova kod povreda tela (povrede zglobova-akutne i hronicne, upale nerava)
  • Zajedno u kombinaciji sa korektivnim vezbama brzo vraća osobu u svakodnevni ritam života.

 

ELEKTROMIŠIĆNA STIMULACIJA – EMS

 

Tretman koji ima vrlo široku primenu u sportu, rehabilitaciji, a najefikasnije deluje kao dopuna programu mršavljenja, gde u kombinaciji sa cardio treningom i vežbama sa opterećenjem daje veoma brze i trajne efekte.

_MG_0684

Pri voljnim pokretima nervna mreža kontroliše mišićnu aktivnost šaljući električne signale u mišiće. EMS radi na sličan način. Električne impulse u ovom slučaju šalje u mišić stimulator kroz kožu. Stimulatori su dizajnirani za stvaranje specifičnih kontrakcija za različite rezultate, kao što su rast-povećanje mišića, relaksaciju, eliminacija masnih naslaga, eliminaciju toksina itd. EMS je vrlo delotvoran za oslobađanje od bola i za rehabilitaciju nakon povrede.

U fitnessu EMS se koristi za različite vrste mišićnog rada:zagrevanje , maksimalna snaga, lokalna mišićna izdržljivost, izdržljivost aerobnog tipa, kapilarizacija, razgradnja masti, oporavak, drenaža, učvršćivanje i gustoća mišića, tonizacija, izgradnja, Body Building – hipertrofija.

U zagrevanju, oporavku, relaksaciji i kapilarizaciji koriste se niske frekvencije, obično od 1- 10 Hz. Ove stimulacije treba da uzrokuju mišićne vibracije, ne kontrakcije. Programi poboljšavaju cirkulaciju u stimulisanim mišićima. Tako se ubrzava eliminacija toksina, povećava se snadbevanje kiseonikom i pojačava se metabolizam mišića. U programima izdržljivosti koriste se srednje frekvencije, obično 15 – 30 Hz, što uzrokuje vidljive kontrakcije. Programi izdržljivosti su dugačke submaksimalne stimulacije (poput treninga izdržljivosti) koji podstiču spora mišićna vlakna na rad i povećavaju aerobni kapacitet u mišiću. U svim vrstama programa za jačanje mišića, koriste se visoke frekvencije, između 50 – 120 Hz, kako bi se postigle maksimalne kontrakcije. Ovi programi povećavaju mišićnu snagu i masu. Postoje različite vrste programa za jačanje, zavisno o svrsi vašeg treninga; maksimalna mišićna snaga, mišićna izdržljivost (opterećenje kroz duže vreme), eksplozivna snaga itd.

Anticelulitni program – Lipoliza:

Koristi niskofrekventnu stimulaciju, koja ima pozitivan efekt na metabolizam masti te potiče eliminaciju toksina i neželjenih tekućina. Poboljšava se cirkulacija i povećava se kapacitet za eliminaciju celulita. Tretman traje 45 minuta, a za najbolji rezultat  preporučuje se kombinacija sa vibro i cardio treningom.

OSNOVNE KORISTI VEŽBANJA MIŠIĆA ELEKTRIČNIM STIMULATOROM

  • Mišići se delotvorno treniraju u kratkom vremenu.
  • Sa EMS može se koncentrirati trening na specifične mišiće. Zbog toga je EMS vrlo korisna metoda nakon povreda, kada neki mišići trebaju dodatnu stimulaciju.
  • EMS je odlična metoda oporavka jer ubrzava cirkulaciju krvi i eliminaciju toksina.
  • EMS omogućava stimulaciju sporih kao i brzih mišićnih vlakana. Brza vlakna je obično teže trenirati standardnim treningom.
  • EMS ima efekt ublažavanja boli, a postoje i posebni TENS programi u stimulatoru namjenjeni za olakšavanje bolnih stanja.
  • EMS je non-impact metoda treninga (ne opterećuje značajnije zglobove i zglobne veze, a isto tako ni srčano sudovni sistem, kao što se događa u intenzivnim treninzima snage).