menu close menu

Raznovrsnost proteina

Da bi održavali zdravlje i organizam u dobrom stanju unos proteina je vrlo važan faktor u ishrani, naročito sportista i osoba koji se bave zahtevnim fizičkim aktivnostima. Međutim, mnogi imaju zabludu da su jedini izvori proteina životinjskog porekla. Biljni proteini su jako važni u ishrani i pružaju višestuko korisno dejstvo organizmu. Po mnogim istraživanjima i eksperimentima u laboratorijama, naučnici su došli do saznanja da unos životinjskih proizvoda ne sme da bude veći deo jelovnika savremenog čoveka nego treba minimalizovati unos ovih namirnica. Zbog prisustva velikih količina raznih toksina, organizam nije kadar da sve toksine izbaci i dolazi do nagomilavanja i stvaranja raznih vrsta bolesti. Međutim, svima je potreban svakodnevni unos proteina, pogotovo fizički aktivnim osobama, kako bi nahranili mišiće – podspešili rast i izgradnju mišića i doveli do ravnoteže u organizmu.
Najveći biljni izvori proteina su : mahunarke – leblebije, sočivo, pasulj, soja i sojini proizvodi naročito tofu, žitarice – kinoa, divlji pirinač, ječam, ovas, raž, zatim lisnato povrće – spanać koji je kompletan protein sa svim aminokiselinama, kelj, peršun, rukola, bundeva, zatim semenke – golica (semenke bundeve), suncokret, lan, konoplja, chia, orašasti plodovi – badem, orasi i sl.

nedostatak-proteina
Posle fizičkih napora nahranite svoj organizam biljnim proteinima kako bi povratili snagu i uspostavili balans organizma. Kombinacija biljnih proteina sa ugljenim hidratima pruža efekat unosa namirnica životinjskog porekla, t.j. dolazi do stvaranja aminokiselina koje su neophodne organizmu. Pokušajte da iskombinujete leblebije sa pirinčem ili krompirom i osetićete efekat zdravijeg načina unosa proteina.

Autor: Nada Ličina, Udruženje “Na putu zdravlja”

April 23, 2013 | Saveti | Comments Off