menu close menu

Superhrana

Ovih se dana dosta priča o takozvanoj superhrani. Ali šta je to ustvari?

Da li je moguće da su određene namirnice nazvane superhrana? Ja se ne slažem sa tim, jer potrebe organizma za svaku individuu su različite. Ono što je dobro i superhrana za jednog, za drugu osobu je nešto što treba da izbegava ili da ne koristi uopšte. S toga je važno da svako prati potrebe svog organizma i dozvoli mu da se hrani na sebi jedinstven i svojstven način. Neko će morati da unosi veću količinu kalorija na dnevnom nivou, zbog velikog fizičkog napora i trošenja, neko će morati da smanji. Određene namirnice svojim sastavom utiču na rad pojedinih organa i ukoliko postoje blokade u radu određenih organa treba izbegavati namirnice koje svojim sastojcima otežavaju rad, a treba koristiti namirnice koje potpomažu rad i dovode do čišćenja određenog organa. Na primer : brokoli, karfiol, kupus i keleraba su namirnice koje su izuzetno korisne i bogate proteinima, mineralima i vitaminima, ali u svom sastavu imaju goitrogene koji utiču na smanjeni rad štitne žlezde, dok su sa druge strane jako korisne osobama koje su na redukovanom režimu ishrane usled povećana telesne mase, takođe su korisne kod otklanjanja srčanih tegoba i viška masnoće u krvnim sudovima…

vaga 6

Prema tome, nađite svoju ravnotežu, pratite potrebe organizma, redovno uzimajte svoje obroke, bavite se fizičkom aktivošću, unosite dosta tečnosti – najviše vode i vaš organizma će biti u ravnoteži, a vi ćete znati jer ćete imati dovoljno energije, bićete poletni puni elana i osećaj zadovoljstva vas neće napuštati. Ukoliko nije tako treba se posvetiti tome da napravite bolji balans i pronađete svoju superhranu.

Autor: Nada Ličina, Udruženje “Na putu zdravlja”

 

 

June 29, 2013 | Saveti | Comments Off