menu close menu

Trešnje

Kada osetim miris procvetale trešnje znam da je proleće stiglo, a iskreno se obradujem kada dođe vreme da okusim slasne plodove. Zbog prisustva A vitamina, folne kiseline, vitamina B grupe, kalcijuma, kalijuma, magnezijuma i gvožđa dobijaju značajno mesto na lestvici namirnica koje podižu imuni sistem. Takođe imaju jak uticaj na smanjenje reumatskih tegoba, podspešuju izbacivanje mokraćne kiseline i leče upale.

tresnje

Žene bi naročito trebale da ih koriste jer utiču na smanjenje i sprečavanje formiranja celulita, takođe sprečavaju nastanak bora zbog prisustva anticijanida koji jačaju vezivno tkivo i uništavaju štetne enzime koji kožu čine naboranom. Podstiču rad organa za varenje, olakšavaju rad srca i bubrega, jačaju organizam i osvežavaju posle iscrpljenosti.

Male su energetske vrednosti, ali imaju veliku hranljivu vrednost, zbog niske sadržine kalorija i velike količine vode preporučuju se posle fizičkih napora i vežbanja. Trešnja se ubraja u retke namirnice čija je iskorišćenost svih delova : petiljke, plod i koštice. Umesto industrijskih poslastica zasladite se slasnom trešnjom i utičite na poboljšanje i funkciju celokupnog organizma.

Autor: Nada Ličina, Udruženje “Na putu zdravlja”

June 6, 2013 | Saveti | Comments Off